Twitter Facebook

Asten op de Catwalk

Op zondag 8 april werd de tweede editie van Asten op de Catwalk georganiseerd. Maar liefst 100 modellen van verschillende Astense (mode-) winkels liepen 2 modeshows. (14 en 15 uur).
De winkels zijn open van 13.00 tot 17.00 uur.



Koopzondag Asten op de Catwalk 7 april 2019

In 2019 vond de 4de editie van Asten op de Catwalk plaats. Deze drukbezochte
Koopzondag, speciaal in het teken van de mode, was een groot succes.

Tijdens de Koopzondag zijn de winkels open van13.00 – 17.00 uur .

Bijna een kilometer catwalk met 100 modellen
Door het hele centrum van Asten werd een groene loper uitgelegd. De frisse kleur past helemaal bij de lente! Dit was de langste loper in de verre omgeving: bijna een kilometer lang! Over deze loper liepen ongeveer 100 modellen die hun nieuwste voorjaarscollectie aan het publiek presenteerden. De stoet werd voorafgegaan door een golfkarretje met hippe, swingende muziek. Als het autootje voorbij kwam sloten de modellen vanuit de betreffende winkels aan. Zo vormde zich een steeds langere optocht door het centrum van Asten. De bakfiets met muziek zorgt voor een swingend einde van de stoet.

Modeshow door het hele centrum
Kledingzaak No. 49 (Emmastraat 32 ) was het startpunt van de route. Van daaruit ging de stoet via de Emmastraat, dan bij Pril Geluk de Midas in, dwars door de Midas richting Deezz Menswear. Vanuit Deezz Menswear naar het Eeuwig leven plein en vervolgens via doorsteek naar Kompas. Rondje Kompas, weer terug door de doorsteek, naar de Markt. Op de Markt was de stoet helemaal compleet. Op het Eeuwig leven pl gingen de modellen een 18 meter lange verhoogde catwalk op. Het was prachtig terrasweer, zodat de bezoekers vanuit het terras vanaf eersterangs plaatsen konden toekijken. Vanaf de Markt liepen de modellen de hele ronde nog een keertje door het dorp en de show wordt afgesloten op de Markt.

De show werd twee keer gehouden.

Presentatie en modepolitie
De begeleiding lag in handen van Otto Spierings. Otto liep mee met de modellen. Hij gaf op ludieke wijze commentaar en interviewde toeschouwers en modellen. Maar er was nog meer interactie. Drie acteurs van theafagroep 2000 presenteren zich als modepolitie en voorzagen bezoekers op komische wijze van gratis kledingadvies.

Feestelijke aankleding
Ook in de winkels zelf werd extra aandacht aan het evenement besteed. Bezoekers werden verwelkomd met een gratis hapje en drankje, muziek of workshop.

Dit evenement werd mede mogelijk gemaakt door sponsoring van:
Café-Zaal-Eetcafé Jan van Hoek, Partyhome Verhuur & Entertainment, Golfbaan ’t Woold en Bakkerij Broekmans.